2015-11-29

Fallout 4. Bostono dykynės.

Fallout 4 tai Bethesda studijos kurtas post-apokaliptinio stiliaus RPG žaidimas. Šioje dalyje veiksmas vyksta karo nuniokotame Bostone. Žaidimas prasideda veikėjui gyvenant laimingą šeimos gyvenimą. Bet staiga viskas pasisuka nenumatyta linkme, kai numetamos atominės bombos. Veikėjas su šeima turi galimybę išsigelbėti ir keliauja į atominę slėptuvę pavadinimu Vault. Šeima užšaldoma ir po daugelio metų prabudus prasideda veikėjo kelionė po pilną tykančių pavojų Bostoną.
Iš ties šios dalies žaidimo pradžia daug žadanti. Neblogai sukurtas intarpas į patį žaidimą bei įvykiai įvykę Vault'e. Tik išėję iš Vault keliaujame į buvusius namus ir sutinkame žaidimo pradžioje matytą robotą. Išsiklausinėjame jo, kas įvyko ir t.t. Ir iš kart į akis krinta pakitusi dialogų sistema. Ji taip supaprastinta, kad paspaudus atsakymą dažnai sunku suprasti ką veikėjas atsakys. O tai neleidžia žaidėjui rinktis, o tuo labiau net turi tikėtis, kad atsakymas bus toks kokio norėjai.
Taigi keliaujame toliau ir pakeliui sutinkame šunį. Su juo "pabendravę" galime jį pasikviesti tapti tavo kelionės draugu. Iš ties žaidime galime pasirinkti iš daugelio kelionės draugų. Kai kurie iš ties padės kovoje, bet kai kurie net kartais ir maišys. Pradžioje naudojęs keletą kelionės draugų buvau susidaręs apie juos blogą nuomonę, bet vėliau pasirinkęs kitus pastebėjai, kad kai kurie kovoje būna labai naudingi.
Keliaujame į vietovę Condord. Ten sutinkame pirmąją frakciją pavadinimu Minutemen. Tai draugiška frakcija ir turintį vieną tikslą - išgyventi. Jie paprašo išvalyti Concord vietovę nuo priešų ir pasiūlo tai padaryti pasirinkus Power Armor. Taip ir padarome. Veiksmas vyksta, kaip kokiame Wolfenstein žaidime. Daug kulkų, daug kraujo, daug lavonų. Iš kart galima pastebėti, kad Power Armor yra labai stiprus įrankis šiame žaidime. Deja, net iš dalies gaila, kad taip greitai žaidime leido naudotis Power Armor. Tai sukėlė dviprasmišką nuomonę: per anksti atskleisti tokie svarbūs žaidimo serijai šarvai (ankstesnėse dalyse šiuos šarvus turėdavai tikrąja to žodžio prasme išsikovoti, o šioje dalyje juos numeta, kaip šuniui kaulą). Beje tolimesnėje žaidimo eigoje prie šių šarvų net nebuvau prisilietęs (tik perėjęs žaidimo istoriją vėl pradėjau jais naudotis).
Pagelbėję Minutemen frakcijai jie paprašo jiems surasti ramesnę vietą gyvenimui ir nusivedame juos į mūsų rajoną, kur seniau gyvenome su šeima. Jie mums duoda užduotį išvalyti gamyklą nuo raider'ių. Va čia ir prasideda žaidimo įdomumas. Atkleliaujame į gamyklą ir tikimės: žaidimo pradžia, porą priešų ir misija baigta. Bet ne. Gamykla prikimšta begalę priešų. Vien tik išvalyt šią gamyklą truko valandą brangaus žaidimo laiko. Deja, bet istorijai rituliojantis toliau tokių sudėtingų ir taktiškų misijų nebebuvo tiek kiek buvo galima tikėtis.
Taigi po šios misijos prasideda kitas etapas. Jis nėra privalomas, bet Bethesdos studijos buvo labai reklamuojamas, tai kodėl neišmėginti. Tai statymas. Gauname užduotį padėti Minutemen įsikurti. Padedame įrenginėti namą, vandens šaltinį, maisto atsargų ir kitką. Šiuo atveju po šios misijos supratau vieną dalyką. Be reikalo Bethesda užsiiminėjo šiuo žaidimo espektu, nes vėliau pradedi suprasti koks tikslas to. Aišku čia tik mano nuomonė, bet žaidžiant žaidimą ir tuo labiau jį perėjus šovė mintis: gal geriau reikėjo užsiimt jiems žaidimo tvarkymu, o ne statymo simuliatoriumi.
Žaidime sutiksime keturias frakcijas: jau minėtąją ramiąją ir niekur nesikišančią Minutemen, iš senesnių dalių žinomą Brotherhood of Steel, Railroad bei žaidimo "blogiukus" Institute. Visos šios frakcijos turi savas ideologijas ir į visas jas galime įstoti. Pradžioje žaidimo galime įstoti į beveik visas, bet keliaujant žaidimo istorijos tėkme pribrisime momentą kai turėsime pasirinkti vieną iš jųjų. Pačiam labiausiai paslaptinga ir įdomiausia frakcija yra Institute. Iš kitų frakcijų pusės ji laikoma, kaip blogiukai, bet istorija parodys, kad nėra jie jau tokie blogi. Pasirinkus kiekvieną frakciją turėsime skirtingą žaidimo pabaigą. Deja, bet kiek teko girdėti tos pabaigos nėra jau labai tokios ir skirtingos.
Galime pereiti prie žaidimo techninės pusės. Pirmas žaidimo įjungimas. Išmeta meniu, kur pasirenki grafikos nustatymus. Ir pamatau tai ko nesitikėjau. Nėra mano monitoriaus palaikomos rezoliucijos. Rezoliucija manoji 1280x1024 . Šiais laikais ši rezoliucija jau ne stebuklas, bet kam jas išimt iš palaikomų sąrašo man į galvą nešovė. Vos vos susitvarkiau rezoliuciją per nustatymų failiukus. Žaidimo eigoje šis nepalaikomos rezoliucijos pasirinkimas lėmė faktą, kad norėdamas atrakinėti duris ar skrynias to negalėjau atlikti, nes atrakinimo animacijos tiesiog nebūdavo, tik girdėdavosi rakinimo garsas. Kitas įdomus dalykėlis, kad žaidimo kūrėjai sugalvojo neįdėti vsync nustatymo ir dar labiau sugalvojo uždėti fps limitą. Ir vėl viską teko susitvarkyti per nustatymų failiuką. Pribrendo laikai, kai kūrėjai iš vis išnaglėjo ir pirkėjai mokėdami už produktą turi dar pusę valandos brangaus laiko skirti žaidimo grafikos derinimams. Pasibaisėtina...
Grafiškai žaidimas atrodo padoriai. Nei kažkoks įspūdingą grafiką turintis kūrinys, nei pasibaisėtiną. Iš toli objektai atrodo gerai. Vidaus patalpos atrodo gerai, taigi skųstis dėl grafikos tikrai negaliu. Žaidimas irgi optimizuotas neblogai, tik vis daugiau žaidžiant pradėdavo atsibosti iš ties ilgi krovimosi laikai.
Žaidimo garso takelis, kaip visada šioje serijoje, parinktas neblogas. Kai kurios dainos girdėtos iš ankstesnių dalių, bet yra naujų. Bet ir vėl žaidžiant žaidimą ilgiau tos dainos vis kartodavosi, kol priėjau pasirinkimą tiesiog nesiklausyti radijo. O išjungus radiją žaidimas pasiūlo savąjį garso takelį, kuris tiesiog puikiai derinasi prie žaidimo atmosferos.
Pasaulis žaidime sukurtas labai gerai. Patiko, kad žaidime vyrauja miesto atmosfera, daug namų, daug vietų kur galime užklysti. Daug veiksmo ir priešų. Nekalbant apie Glow Sea, kurioje lankysimės žaidimo istorijai rituliojantis. Viskas iš ties atlikta profesionaliai. Šiuo atveju jokių priekaištų kūrėjams neturiu.
Priėjome svarbiausią Fallout serijos dalį. Istorija ir quest'ai. Istorija turi ir savų pakilimų ir savų nuopolių. Pradžioje viskas atrodė iš ties gerai. Sukurta intriga, kaip ir turi būti. Vėliau pereiname prie frakcijų. Renkamės tarp jų, darome jų užduotis. Ir žaidimo pabaiga. Pasirinkęs Brotherhood of Steel frakciją nusivyliau. Nes pasiūlyta žaidimo pabaiga jau buvo kažkur matyta. O gi trečiojoje Fallout dalyje. Tiesiog paėmė Bethesda Fallout 3 dalies pabaigą ir perkėlė į Fallout 4. Keistai man ta žaidimo pabaiga susižaidė. Šalutinių quest'ų žaidime buvo iš ties neblogų. Dauguma frakcijų pasiūlytų pradinių šalutinių quest'ų buvo iš ties gerų, bet toliau vykdydamas tų frakcijų duodamas misijas imi suprasti, kad tai tik užduotys: atnešk tą, nužudyk tą ir t.t. Vadinamieji script'iniai quest'ai, kurie visiškai nieko neverti. Nes visų jų atlygis po 100 žaidiminių pinigėlių.
Vienas iš labiausiai patikusių naujovių žaidime tai šaudymo mechanika. Pagaliau žaidžiant Fallout žaidimą jaučiasi, kad rankoje laikai ginklą, o ne kažkokį pagalį. Tiesiog su šia mechanika labai smagu žudyti priešus ir per visą žaidime praleistą 20 valandų laiką šaudyt iš ties nenusibodo. Siūlomų ginklų įvairovė irgi nemaža. O dar kiekvieną ginklą galime naujinti. Prisidėti visokių optikų ir kitokių dalykėlių. Šiuo atveju ir vėl Bethesda padirbėjo labai gerai.
Apibendrinant. Žaidimas turi ir savų pliusų ir savų minusų. Didžiausi minusai tai žaidimo techninė pusė. Pasibaisėtina tiesiog. Kartais labai nervuojantys dialogai, kai nesupranti ką veikėjas atsakys paspaudus tam tikrą atsakymą. Taip pat naujoji perk'ų sistema, apie kurią deja anksčiau neužsiminiau. Nelabai supratau kuo maišė skill'ai, bet ši sistema neprideda žaidimui jokių naujų vėjų, tik viskas supaprastinta. Net kartais būdavo tokių momentų kai pasikėlęs veikėjo lygį imdavai vos ne bet kurį po ranka pasitaikiusį perk'ą 
Pliusai: neabejotinai pasaulis, šaudymo mechanika ir siūlomi ginklai. Taip pat momentais nebloga istorija bei neblogi šalutiniai quest'ai
Žaidimą vertinčiau pusėtinai. Ne pati blogiausia žaidimo dalis, bet deja net New Vegas lygio nesiekia. Toks viduriukas tarp Fallout 3 ir New Vegas. Ir pabaigai paminėsiu kažkuriame forume matytą frazę: Fallout 4 nėra geras, kaip RPG žaidimas, bet gera šaudyklė. Taip su šiuo žaidimu Bethesda bandė eiti ne RPG keliu, o šaudyklės. Deja, bet mano subjektyvia nuomone jie su šia žaidimo serija keliauja visiškai ne tuo keliu. Tikiuosi ateityje dar sulauksime Fallout atgimimo, kaip buvo su New Vegas dalimi ir senieji Fallout žaidimo fanai galės vėl kalbėti, kad naujoji dalis gali lygiuotis su serijos pirmtakais.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą