2015-01-19

Aštuoni patys įdomiausi piratavimo stabdymo metodai žaidimuose

Kompanijos "Greenheart Games" kūrėjai sukūrę žaidimą "Game Dev Tycoon" įstabiai išsprendė piratavimo problemą savame produkte. Naudotojai, kurie piratavo t.y. atsisiuntė nelegaliai pradeda karjerą žaidime įprastai. Bet vėliau viskas pasikeičia. Vis daugiau ir daugiau žaidėjų jūsų sukurtus žaidimus pradeda siųstis nelegaliai. Taip yra sumažinamos jūsų pajamos ir tęsiasi tol kol pasiekiate bankroto ribą ir žaidimo pabaigą.



Žaidimas "Game Dev Tycoon" nebuvo pirmas, kuris pabandė kažkokiu būdu bent kažkiek pristabdyti piratavimo liūną. Iš tiesų tokia praktika turi tikrai ilgą istoriją, beveik tokio pat ilgumo, kaip ir pačių žaidimų industrija. Taigi siūlome susipažinti su keliais įdomesniais pavyzdžiais:


"Michael Jackson The Experience DS"

2010 metai. Geri metai žaidimų industrijoje. Tuo metu buvo išleisti tokie žaidimai, kaip "Mass Effect 2", "Starcraft II".
Kompanija "Ubisoft" dirbo ties "Michael Jackon The Experience DS" bei numatė neleisti piratams gauti visko ką gali žaidimas pasiūlyti. Jie padarė, kad kai žaidimas atranda, kad turima nelegali kopija vietoje visų žaidimo garso takelių pradeda groti vuvuzelų (naudoti 2010 metų Pietų Afrikos Pasaulio Futbolo čempionate) garsai.



"Operation Flashpoint"

Kartais patys paprasčiausi anti-piratavimo metodai yra patys efektyviausi. "Operation Flashpoint: Cold War Crisis" kūrėjai leidžia piratams žaisti su įprastais žaidimo ginklais. Bet toliau naudojant ginklus pasireiškia problema. Ginklai tampa vis mažiau taiklesni ir sumažėja jų kovinė galia. O valdomas veikėjas gauna vis daugiau žalos.


"Mirror's Edge"

"Ubisoft" ne vienintelė kompanija turinti galių įgyvendinti įdomius ir veiksmingus anti-piratavimo metodus. Jei kompanijos "EA" žaidimas "Mirror's Edge" pastebi, kad naudojama piratinė kopija, tai automatiškai žaidime yra lėtinamas veikėjas prieš šuolius, kurie reikalauja didelio greičio.



"Batman Arkham Asylum"

Jei kompanijos "Rocksteady's" žaidimas "Batman Arkham Asylum" pastebi, kad naudojama piratinė kopija, tai Batman'o apsiaustas nesuveikia ir tai neleidžia žaidėjui skraidyti. Be to, kad žaidėjams neleidžiama būti šikšnosparniu, taip pat padaro žaidimą neįveikiamu - skraidymas reikalingas norint progresuoti kai kuriose žaidimo sektoriuose.


"Grand Theft Auto 4"

Kompanija "Rockstar" įgyvendino dar vieną paprastą, bet efektingą būdą nubaudžiant piratus norinčius žaisti jų žaidimą "Grand Theft Auto 4" jo nenusipirkus. Jei žaidimas pastebi, kad jo kopija yra nupiratauta, tai po kelių žaidime praleistų minučių kamera pradeda judėti į visas puses tarsi veikėjas būtų apgirtęs.



"Alan Wake"

Kompanijos "Remedy" anti-piratinė sistema žaidime "Alan Wake" nėra jau tokia agresyvi, kaip kituose minėtuose žaidimuose. Piratinės PC kopijos duoda valdomam veikėjui Alan... gana neblogai atrodantį akių raištį. Piratai taip pat gauna ir labai maloniai primenamą žinutę apie tai, kad vertėtų įsigyti legalią žaidimo kopiją.



"Serious Sam 3"

Iš kart žaidime paėmus patį pirmą ginklą pačiame pirmame žaidimo lygyje piratai apdovanojami super greitais nemirtingų raudonųjų skorpionų priešais. Jei vis dėl to, kaip nors pasinaudojus nemirtingumo kodais ar kitais būdais pavyksta juos įveikti, tai po kelių žaidimo lygių kamera užstringa ties viena pozicija ir tai leidžia veikėjui tik judėti ratu.



"EarthBound"

Turbūt pats seniausias anti-piratavimo įgyvendinimo pavyzdys yra "EarthBound" žaidime. Gerieji "Starmen.net" žmonės sugalvojo štai tokį būdą. Priešų sutikimas piratinėje kopijoje pasidaro žymiai dažnesnis, taip padarydamas žaidimą lėtą. Jei žaidėjas vis dėl to įveikia žaidimą iki galo, tai žaidimas užstringa paskutiniuose finalo kadruose ir įdomiausia, bet turbūt liūdniausia, tiesiog ištrina išsaugojimo failiuką. Brutalu.



Tiesa, tai tikrai ne visi metodai, kurie buvo įgyvendinti norint išvengti piratavimo problemų. Tarkime keletas trumpesnių aprašymų. Žaidime "Ghost Trick" padaromas visas tekstas nematomas. "Command & Conquer: Red Alert 2" žaidime susprogdinami visi žaidėjo pastatai.
Deja, bet pasitaikydavo atvejų, kai netgi legaliose žaidimo versijose žaidėjai susidurdavo su anti-piratavimo apsaugos sukeltomis problemomis.
Iš pačių naujausių apsaugų būtų galima priminti ir visai nesenokai bandytą naudoti apsaugą, kuri reikalauja nuolatinio interneto ryšio ir dauguma žaidimo duomenų yra saugoma specialiose serveriuose. Deja, bet ir ši apsauga labai ilgai neišbuvo žaidimų industrijoje, nes galiausiai ir su ja susitvarkė, o net gi kai kuriais atvejais piratai žaidimą galėdavo žaisti su mažiau problemų nei legalios žaidimo kopijos savininkai.
Na, o pati naujausia ir daugiausiai atgarsio sukėlusi apsauga būtų pavadinimu "Denuvo". Su šia apsauga piratams tikrai sukėlė labai daug vargo, o net gi keletas žaidimų iki šiol piratų nepaliesti. Bet vis dėl to didžiosios Kinijos valstybės crack'erių pagalba dalinai šią apsaugą pavyko įveikti ir panašu, kad vieną iš šios apsaugos žaidimų piratai jau gali žaisti.
Taigi tiek apie įdomesnes žaidimo apsaugos sistemas. O pačioje pabaigoje norėčiau pasiūlyti: žaidimas patiko, atitiko lūkesčius - paremk kūrėją ir įsigyk.

Pasiremta: ign.com

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą