Šioje pamokoje pratęsime pokalbį apie Objective-C programavimą. Supažindinsime plačiau apie darbą su programa Terminale. Praeitoje pamokoje supažindinome su programos rašymu, kompiliavimu ir paleidimu naudojant Xcode.
Taigi turėjome nesudėtingą programos kodo pavyzdį:
#import <Foundation/Foundation.h>
int main (int argc, const char * argv[])
{
NSAutoreleasePool * pool = [[NSAutoreleasePool alloc] init];
NSLog (@"Pirmoji programa");
[pool drain];
return 0;
}
Šį kodą bandysime sukompiliuoti ir paleisti naudodami Terminalą.
int main (int argc, const char * argv[])
{
NSAutoreleasePool * pool = [[NSAutoreleasePool alloc] init];
NSLog (@"Pirmoji programa");
[pool drain];
return 0;
}
Šį kodą bandysime sukompiliuoti ir paleisti naudodami Terminalą.
Terminalo naudojimas.
Jei esate pripratę naudoti Unix shell ir komandinės eilutės įrankius, galbūt norėsite redaguoti, kompiliuoti ir paleisti programas naudodami terminalo programą. Trumpai apžvelgsime, kaip tai reikėtų atlikti.
Pirmasis etapas būtų paleisti Terminalo programą Jūsų Mac kompiuteryje. Terminalo programą galite rasti Applications -> Utilities aplanke.
Paleistas Terminal programos langas turėtų atrodyti maždaug taip:
Komandas galite rašyti po simbolio $ (arba simbolio %, priklausomai nuo to, kaip sukonfigūruota Jūsų terminalo programa) kiekvienoje eilutėje. Jei esate susipažinę su UNIX sistemos terminalu naudotis turėtų būti nesunku.
Pradžioje reikia įrašyti mūsų programos kodą „Pirmoji programa“ į failą. Jeigu norite galite susikurti aplanką, kuriame laikysite programų pavyzdžius. Tada reikia pasileisti teksto redagatorių (text editor). Tai gali būti vi ar emacs. Taigi programos įrašymo į failą komandos būtų tokios:
sh-2.05a$ mkdir Progs Sukuriame aplanką, kuriame laikysime programas.
sh-2.05a$ cd Progs Pereiname į naujai sukurtą aplanką.
sh-2.05a$ vi prog1.m Paleidžiame teksto redaktorių programos kodo įrašymui.
sh-2.05a$ cd Progs Pereiname į naujai sukurtą aplanką.
sh-2.05a$ vi prog1.m Paleidžiame teksto redaktorių programos kodo įrašymui.
Objective-C failams pavadinti galite pasirinkti bet kokį pavadinimą, tik failo galūnė turi būti .m . Ši galūnė parodo kompiliatoriui, kad Jūs turite Objective-C programos failą.
Taigi, kai suvedėte programos kodą į failą dabar galite pasinaudoti GNU Objective-C kompiliatoriumi, kuris vadinamas gcc, sukompiliuoti ir pavadinti Jūsų programą. Tai yra pagrindinis gcc komandos formatas:
Taigi, kai suvedėte programos kodą į failą dabar galite pasinaudoti GNU Objective-C kompiliatoriumi, kuris vadinamas gcc, sukompiliuoti ir pavadinti Jūsų programą. Tai yra pagrindinis gcc komandos formatas:
gcc -framework Foundation files -o progname
Šis variantas pasako, kad reikia panaudoti informaciją apie Foundation framework:
-framework Foundation
Files yra norimų kompiliuoti failų sąrašas. Mūsų atveju mes turime tik vienintelį failą pavadinimu prog1.m. Progname tai programos failo pavadinimas, kuris bus panaudotas norint paleisti sukompiliuotą programą.
Programą pavadinsime prog1. Taigi tokia komandine eilute galime sukompiliuoti mūsų pirmąją Objective-C programą:
Programą pavadinsime prog1. Taigi tokia komandine eilute galime sukompiliuoti mūsų pirmąją Objective-C programą:
$ gcc -framework Foundation prog1.m -o prog1 Compile prog1.m & call it prog1
Jei iš komandinės eilutės gauname pranešimą be jokių klaidų, taigi tai reiškia, kad nebuvo rasta nė viena klaida programoje. Dabar galime paleisti programą parašydami komandinėje eilutėje prog1. Programos paleidimas vykdomas tokia komanda ./prog1:
$ ./prog1
2008-06-08 18:48:44.210 prog1[7985:10b] Pirmoji programa!
2008-06-08 18:48:44.210 prog1[7985:10b] Pirmoji programa!
Taigi parodėme, kaip reikėtų rašyti, kompiliuoti ir paleisti Objective-C programas Terminale.Terminalas labiausiai yra pritaikytas dirbti su viena programa, taigi jeigu Jūs norite sukurti sudėtingesnes Mac OS X ar iPhone programas, tai būtų ne vien tik paleidimo failas, tai sudarytų jau ne vienas paleidimo failas, o visa pakuotė jų. Taigi labiausiai patartume dirbant su sudėtingesnėmis programomis naudoti tam pritaikytas programas, pavyzdžiui Xcode, kurią aprašėme praeitoje pamokoje.
Ateinančioje pamokoje detaliai paaiškinsime Objective-C „Pirmosios programos“ struktūrą.
Ateinančioje pamokoje detaliai paaiškinsime Objective-C „Pirmosios programos“ struktūrą.
Rengiant pasiremta knyga: Stephen G. Kochan “Programming in Objective-C 2.0”
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą