Šioje pamokoje aprašysime, kaip parašyti pirmąją Objective-C programą naudojant Xcode. Paaiškinsime programos rašymo, jos kompiliavimo ir paleidimo etapus. Atkreipsime dėmesį į procesą Mac kompiuteriuose.
Pasinaudosime paprasta programa, kuri ekrane atvaizduoja tekstą "Pirmoji programa". Ši Objective-C programa atrodys taip:
#import <Foundation/Foundation.h>
int main (int argc, const char * argv[])
{
NSAutoreleasePool * pool = [[NSAutoreleasePool alloc] init];
NSLog (@"Pirmoji programa");
[pool drain];
return 0;
}
int main (int argc, const char * argv[])
{
NSAutoreleasePool * pool = [[NSAutoreleasePool alloc] init];
NSLog (@"Pirmoji programa");
[pool drain];
return 0;
}
Programos kompiliavimas ir paleidimas.
Aprašysime programos kompiliavimo ir paleidimo etapus. Taigi kompiliuoti ir paleisti programos kodą galima pasinaudojant Xcode programa arba GNU Objective-C kompiliatoriumi Terminalo lange. Šioje pamokoje plačiau apžvelgsime programos kodo panaudojimą Xcode programoje. Xcode programa turėtų būti įdiegta daugelyje Mac kompiuterių, kurie turėjo įdiegtą OS X. Jei Xcode programos neradote, įsitikinkite, kad įdiegtas Developer Tools paketas.
Aprašysime programos kompiliavimo ir paleidimo etapus. Taigi kompiliuoti ir paleisti programos kodą galima pasinaudojant Xcode programa arba GNU Objective-C kompiliatoriumi Terminalo lange. Šioje pamokoje plačiau apžvelgsime programos kodo panaudojimą Xcode programoje. Xcode programa turėtų būti įdiegta daugelyje Mac kompiuterių, kurie turėjo įdiegtą OS X. Jei Xcode programos neradote, įsitikinkite, kad įdiegtas Developer Tools paketas.
Xcode programos naudojimas.
Xcode programa leidžia lengvai rašyti, kompiliuoti, debug’inti ir paleisti programos kodus.Jei Jūs planuojate kurti sudėtingas Mac programas ši programa Jums tikrai pravers.
Xcode programą galite rasti Developer -> Applications aplanke.
Paleiskite Xcode. File meniu pasirinkite New Project:
Xcode programa leidžia lengvai rašyti, kompiliuoti, debug’inti ir paleisti programos kodus.Jei Jūs planuojate kurti sudėtingas Mac programas ši programa Jums tikrai pravers.
Xcode programą galite rasti Developer -> Applications aplanke.
Paleiskite Xcode. File meniu pasirinkite New Project:
Kairėje pusėje esančioje panelėje pasirinkite Command Line Utility. Viršutinėje dešnėje panelėje pasirinkite Foundation Tool:
Paspauskite Choose. Paspaudus Choose langas turėtų atrodyti taip:
Save As field laukelyje pavadinkite pirmąją programą, pvz. : prog1. Jeigu norėsite laikyti sukurtus projektus atskirame aplanke pasirinkite jį, pvz. ObjC Progs.
Paspauskite Save mygtuką, kuris sukurs naująjį projektą:
Paspauskite Save mygtuką, kuris sukurs naująjį projektą:
Taigi galime rašyti pirmąją programą. Viršutinėje dešinės pusės panelėje pasirinkite failą pavadinimu prog1.m:
Objective-C naudoja failus su .m galūne.
Xcode programos projekto lange, apatinėje dešinėje pusėje prog1.m faile yra atvaizduojamas toks programos kodas:
#import <Foundation/Foundation.h>
int main (int argc, const char * argv[]) {
NSAutoreleasePool * pool = [[NSAutoreleasePool alloc] init];
// insert code here...
NSLog (@"Hello World!");
[pool drain];
return 0;
}
Šis programos kodas yra, kaip pavyzdys ir jį galime koreguoti. Taigi pakeiskime šį kodą į savo pirmosios programos kodą:
int main (int argc, const char * argv[]) {
NSAutoreleasePool * pool = [[NSAutoreleasePool alloc] init];
// insert code here...
NSLog (@"Hello World!");
[pool drain];
return 0;
}
Šis programos kodas yra, kaip pavyzdys ir jį galime koreguoti. Taigi pakeiskime šį kodą į savo pirmosios programos kodą:
#import <Foundation/Foundation.h>
int main (int argc, const char * argv[])
{
NSAutoreleasePool * pool = [[NSAutoreleasePool alloc] init];
NSLog (@"Pirmoji programa");
[pool drain];
return 0;
}
Dabar galime sukompiliuoti ir paleisti programą. Xcode programoje tai vadinama build and run. Pradžioje reikia išsaugoti programą pasirinkus File meniu esančiame laukelyje Save. Jei pradžioje neišsaugojus failo bandysite kompiliuoti ir paleisti programą Xcode programa paklaus ar norite ją išsaugoti.
Jei rašydami programos kodą padarėte klaidų Xcode jums praneš klaidos pranešimą. Taigi ištaisykite įsivėlusias klaidas ir bandykite kompiliuoti ir paleisti programą iš naujo. Ištaisius visas programos kodo klaidas Xcode perkels į naują langą pavadinimu prog1 - Debugger Console Šis langas atvaizduoja programos rezultatą ir atrodo taip:
int main (int argc, const char * argv[])
{
NSAutoreleasePool * pool = [[NSAutoreleasePool alloc] init];
NSLog (@"Pirmoji programa");
[pool drain];
return 0;
}
Dabar galime sukompiliuoti ir paleisti programą. Xcode programoje tai vadinama build and run. Pradžioje reikia išsaugoti programą pasirinkus File meniu esančiame laukelyje Save. Jei pradžioje neišsaugojus failo bandysite kompiliuoti ir paleisti programą Xcode programa paklaus ar norite ją išsaugoti.
Jei rašydami programos kodą padarėte klaidų Xcode jums praneš klaidos pranešimą. Taigi ištaisykite įsivėlusias klaidas ir bandykite kompiliuoti ir paleisti programą iš naujo. Ištaisius visas programos kodo klaidas Xcode perkels į naują langą pavadinimu prog1 - Debugger Console Šis langas atvaizduoja programos rezultatą ir atrodo taip:
Jei automatiškai šis langas nebuvo paleistas, eikite į pagrindinį meniu (main menu) ir iš paleidimo meniu (run menu) pasirinkite Console.
Trumpai apibendrinsime programos kūrimo etapus naudojant Xcode:
1. Paleiskite Xcode programą.
2. Jei tai naujas projektas pasirinkite File, New Project.
3. Programos tipą pasirinkite Command Line Utility, Foundation Tool ir paspauskite Choose.
4. Pasirinkite projekto pavadinimą ir vietą, kur laikysite projekto failus. Paspauskite Save.
5. Viršutinėje-dešnėje panelėje pamatysite failą prog1.m (arba Jūsų pasirinktas projekto pavadinimas). Įveskite programos kodą redagavimo lange.
6. Išsaugokite pakeitimus pasirinkę File, Save.
7. Sukompiliuokite ir paleiskite programą pasirinkę Build, Build and Run arba paspaudę Build and Go mygtuką.
8. Jei gaunate klaidos pranešimą, pataisykite programos kodą ir pakartokite 6 ir 7 etapus.
Artimiausioje pamokoje apžvelgsime Objective -C programavime programos rašymą bei jos kompiliavimą ir paleidimą Terminale.
Rengiant pasiremta knyga: Stephen G. Kochan "Programming in Objective-C 2.0".
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą